Alphubel 4206 m

Auto necháváme na parkovišti v Ottavanu 2214 m a odcházíme na Täschhütte. Na chatě se občerstvujeme každý jedním pivem. Vhodné místo pro stan nacházíme ve výšce cca 3100 m. Pár metrů od stanu byla také pitná voda. S výstupem na vrchol začínáme v 6.15 hod. Sedla Alphubeljoch 3904 m dosahujeme v 8.30 hod. Volíme trasu přes ledovec pod Alphubelem, která poté strmě vstoupá vzhůru na vrchol. Tato varianta nebyla příliš šťastná.

Fotogalerie:

Našli jsme luxusní místo s vodou, rovnými plácky a trávou. Má však jeden háček, je ve výšce 2800 metrů a my bychom chtěli spát výš. Proto pokračujeme dál. Nejprve jdeme na lehko a o cca 300 výškových metrů se nám daří najít další docela rovný plac. Místo je zasněžené, ale po krátké úpravě je ideální. Vracíme se tedy pro batohy. Pár metrů od stanu teče voda, takže nemusíme ani rozpouštět sníh.

Večer se můžeme pokochat krásným pohledem na Matterhorn a další alpské čtyřky.

Ráno vstáváme v 5,20 hodin a s výstupem začínáme asi za hodinu. Sedla Alphubeljoch (3904 m) dosahujeme v 8.30 hodin. Dáváme si pauzu na občerstvení, přípravu lana, navázání se a také zvažujeme, kterou cestou půjdeme nahoru.Volíme trasu přes ledovec pod Alphubelem, která poté strmě stoupá vzhůru na vrchol. Tato varianta nebyla příliš šťastná. Ledovec byl čerstvě zasněžený, nebyla prošláplá stopa a postup komplikovalo také velké množství skrytých trhlin.

Přes ledovec nevedla žádná viditelná stopa, tak jsme chvíli bloudili. Dostali jsme se do velmi nebezpečného trhlinového pole, kudy nešlo jít dál. Museli jsme se vrátit a pokračovat přes ledovec jinou cestou. Na vrchol jsme po několikerém zvažování, zda vůbec pokračovat, vystoupili ve 13.06 hodin.

Zpět u stanu jsme byli v 16.30 hodin. Pobalili jsme věci a za hodinu se vydali na sestup dolů do Ottavanu, kam jsme dorazili těsně před osmou hodinou.