Bishorn 4153 m

Počasí konečně vypadá lépe, takže v 8 hodin vyrážíme z Zinalu (1675 m)  na chatu Cabane de Tracuit (3256 m)

Fotogalerie:

Cesta stoupá příjemně lesem, později po loukách a nakonec sutí. Úsek těsně pod chatou je zpestřen výstupem po skále, kde jsou natažená fixní lana. Nemuseli jsme je ale použít.

Ve 14 hodin dorážíme k chatě, kde si dáváme za odměnu pivko, chvíli posedíme a pak jdeme stavět stan tak pět minut od chaty. Našli jsme pěkné místo s výhledem na Bishorn, Weisshorn a ostatní alpské velikány.

Vpodvečer si jdeme projít úvodní část výstupu na Bishorn. Končíme ve spleti trhlin, takže to otáčíme s tím, že budeme pozorovat kudy se vrací skupinka právě sestupující z Bishornu.

Večer padá mlha, honí se mraky a blýská se.

Budíček je ve 4.30 hodin. Venku je mlha, sněží a stále se blýská. Zalézáme do spacáku a uvidíme, jak se situace vyvrbí.

Po 6. hodině vyrážejí první skupinky na Bishorn. Padá rychlé rozhodnutí – jdeme také. Rychle balíme věci a oblékáme se do sedáků a v 6.37 hodin opouštíme stan, což je poměrně pozdě..

Mezi trhlinami se nám daří prokličkovat. Cesta je v pohodě, mírně nahoru, do sedla začíná ostřeji stoupat a nad sedlem se svah ještě zostřuje.

Čím více se blížíme vrcholu, začíná houstnout mlha a kolem hranice čtyř tisíc metrů se přidává ještě silný vítr.

Úsek těsně pod vrcholem je zpestřen úzkým a prudkým hřebínkem (sklon cca 45 stupňů).

Vrcholu dosahujeme přesně čtyři hodiny od okamžiku, kdy jsme opustili stan – tedy v 10.37 hodin.

Na vrcholu hodně fouká, takže děláme pár fotek a nijak zvlášť se nezdržujeme a začínáme sestupovat.

Sestup probíhal celkem bez problémů, jen sněhové mosty přes trhliny vzhledem k pokročilé době změkly, takže musíme jít obezřetněji. Pouze jednou Markéta šlápne do prázdna, protože jeden most už váhu nevydržel.

Zpátky u stanu jsme ve 12.40 hodin. Jsme poslední, kdo se ten den z Bishornu vrátil. Ti, co šli za námi, se rozhodli pro návrat už kousek nad sedlem.

Ve stanu sníme zbytky jídla, co máme a pak vše sbalíme do batohu a  ve 13.40 hodin odcházíme zpět do Zinalu.

Jak už to u sestupů v těžkých botách bývá, cesta dolů byla hodně náročná a útrpná.

K autu dorážíme v 17.05 hodin a během dvou hodin se spustí liják a s menšími přestávkami prší zbytek dne. S neskutečnou radostí sundáváme boty a ještě v rychlosti jedeme do obchodu koupit nějaké pečivo.

Výstup:

Zinal – Cabane de Tracuit                          čas: 6 hodin
Cabane de Tracuit – Bishorn                     čas: 4 hodiny

Sestup:

Bishorn - Cabane de Tracuit                      čas: cca 1 hodina a 30 min.

Cabane de Tracuit – Zinal              čas: 3 hodiny a 25 min.