Breithorn 4165 m

Před pár lety jsme si na Breithornu (4165 m)  užili docela dost adrenalinu.  Ztratili jsme se tehdy v mlze na Breithornplatto a nějakým zázrakem jsme se dokázali vrátit na Klein Matterhorn. Letos se chceme na Breithorn pokusit vystoupit znovu. Tentokrát volíme cestu z italské strany.

. I v rámci tréninku si batohy balíme na těžko a jdeme z Cervinie-Breuil (2006 m) s kompletní výbavou pro případný nocleh ve stanu. Cesta vede pod lanovkou na Plan Maison v četných serpentinách po travnatých úbočích. U stanice lanovky, kam docházíme za hodinu a patnáct minut, se dostáváme do světa kamenů a sutě. Evidentně tady v zimní sezoně brázdí svahy stovky lyžařů.

Fotogalerie:

Nad hlavou se nám tyčí Matterhorn a jeho Lví hřeben. V dáli vidíme v sedle Theodullopass chatu Theodullohütte (3317 m) a občas z mraků vykoukne samotná špička vrcholu Breithorn, kterou „zdobí“ sněhový prapor způsobený silným větrem. A právě síla větru nám dělá starosti. Mnohdy se v něm nedá ani stát. Docházíme do výšky 2866 metrů a rozhodujeme se pro sestup zpět dolů. Přitom na chatu to určitě není více než hodinu chůze. Sejdeme zhruba dvě stovky výškových metrů a v závětří rozděláváme stan. Chvíli spíme, pak si vaříme oběd a nakonec nám to nedá, sbalíme si znovu batohy a zkoušíme vyrazit znovu vzhůru. Vítr se mírně utišil a my dorážíme k chatě za dvě hodiny. Turisté ukrytí za prosklenou verandou na nás mávají. Chata je tedy otevřena. Využijeme volného pokoje a ubytujeme se. Dáme si pivko a chatařka nám říká, že jsou to poslední dvě piva letošní sezony. Už žádná další nemá. Zítra se chata zavírá.

Na Breithorn vyrážíme z chaty jediní. Po večerní domluvě s chatařkou si můžeme věci, které nebudeme na výstup potřebovat, nechat na chatě. Ale pouze do 14. hodin. Pak se chata zavře a naše věci budou umístěny ve winterroomu.

Mrzne, až praští, vítr má pořád řádnou sílu, ale je jasno. Co se atraktivity týče, tak cesta na Breithorn určitě nebude zaujímat přední příčky žebříčku krásy. Vede v podstatě až ke Klein Matterhornu po sjezdovkách. Pak se odbočí na Brethornplatto, dojde se do sedla Breithornpass (3831 m) a pak začne závěrečným strmým svahem stoupat k vrcholu. Těsně pod vrcholem nás zasněží krupky sněhu, které neúnavně vítr z vrcholu sfoukává. Na vrcholu se dlouho nezdržujeme, silně fouká a my se chceme stihnout vrátit na chatu do 14 hodin. Na vrchol jsme šli bez přestávky a dolů jdeme také bez ní. K chatě docházíme v 13.45 hodin. Odnosíme věci na verandu a sedneme si do závětří právě uzamčené chaty. „Z první řady“ pak pozorujeme vrtulník, který odnáší postupně věci do údolí. Nakonec se sbalíme i my a vydáme se také dolů do Cervinie, kam docházíme kolem 18. hodiny.