Weissmies 4023 m

Tentokrát volíme jako přibližovalo lanovku a tak už v 7.35 hodin stepujeme na dolní stanici lanovky v Saas Grundu a už v 8 hodin vystupujeme nahoře na Hoh Saas.

Fotogalerie:

Zpočátku vede cesta přes místo, kde je spousta trhlin a později se příkře zvedá. Na vrcholu Weissmiesu jsme v 11.20 hodin. Vrcholových pohledů, přestože jsou krásné, si dlouho neužíváme, začínají se honit mraky, které se nám vůbec nelíbí. Sestupovat začínáme už za čtvrt hodiny. Zpět u lanovky jsme za dvě hodiny. Ještě než zabalíme všechny věci do batohu, tak Zdendova ztrácí slaňovací osmu, která končí někde hluboko v trhlině. Poté, co se vrátíme lanovkou zpět dolů do Saas Grundu, hned zapadáme do obchodu s lezeckým vybavením a kupujeme novou osmu. Pak už jen pokračujeme do kempu.

Mraky na vrcholu se nám nezdály právem. Krátce po našem příchodu do kempu vypukla pořádná bouřka.

Odchod z kempu v Saas Grund (Kapellenweg) v 6.45 hod. Příchod k lanovce na Hoh Saas v 7.35 hod. Příjezd lanovkou na Hoh Saas 3101 m v 8 hod. Začátek výstupu po ledovci (navázaní a s mačkami) v 8.35 hod. Ledovec byl plný trhlin a seraků. Cesta později vedla dost příkře.Vrcholu Weissmiesu 4017 m dosahujeme v 11.20 hod. Sestupovat začínáme v 11.35 hod. Zpět u nástupu jsme v 13.30 hod. Zdenda ztrácí slaňovací osmu, která končí kdesi v hloubi trhliny. K horní stanici lanovky se vydáváme ve 14.30 hod. Od spodní stanice lanovky zpět do kempu odcházíme v 15.20 hod. Cestou ještě kupujeme novou slaňovací osmu. V kempu jsme v 15:45 hod.